Ontmythologiseren Hirsi Ali? - Status Maatschappelijke Schade

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 9 16:07:00 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 09, 2004 at 03:38:38PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET> forwarde uit
>  http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
>
>  Onzin. Barre ging weg in 1991, niet in 1975. Momenteel zijn er tal van

Stond er "Op haar zesde - Barre had het land net verlaten -" ??
Wanneer er sprake is van een burgeroorlog kan natuurlijk aan discussie
onderhevig zijn, maar 1969-1975 lijkt me nou niet een periode van
vreedzame coexistentie in die streek.

>  Het stuk is een bewerking (er zijn fouten toegevoegd) van een stuk dat
>  ik eerder ergens gezien heb in een Nederlandse krant. Je moet overigens
>  reuze opassen met die Wikipedia-teksten - iedereen kan ze anoniem
>  schrijven.

Inderdaad, zoals ook iedereen de historie van pagina's kan nagaan en
elke versie terug te halen is. Dat blijkt wonder boven wonder redelijk
te werken. Overigens is de engelse versie meestal het uitgebreidst, bv:

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Somalia

>  Ach Henk (merci voor je bijdrage), het is maar wat je wil geloven. In
>  deze tekst staan tal van dingen die in strijd zijn met andere teksten.
>  Dat merkte ik al eerder op: in elke biografische tekst aangaande dit
>  warhoofd staan dingen die weer in strijd zijn met andere biografische
>  teksten.

Mogelijk, maar zegt dat dan vooral iets over Ayaan over over de kwaliteit
van de onderzoeksjournalistiek bij het gemiddelde dag- of weekblad?
Ga eens een onderzoekje doen naar willekeurig welke bekende Nederlander
en je vind waarschijnlijk net zoveel inconsistenties (in jou betekenis
van het woord: clan <> neef, dus inconsistent) als inzake Ayaan.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |