Ontmythologiseren Hirsi Ali? - Status Maatschappelijke Schade

Tue Nov 9 15:38:38 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET> forwarde uit
 http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
>Ayaan Hirsi Magan werd op 13 november 1969 (...) Op haar zesde - de
>burgeroorlog in Somalie was net afgelopen -

 Onzin. Barre ging weg in 1991, niet in 1975. Momenteel zijn er tal van
 warlords die elk een eigen stukje Somalie hebben (haar vader is ook lid
 van zo'n bende, trouwens). Vanmorgen zond de VPRO er nog een rapportage
 over uit...

 Het stuk is een bewerking (er zijn fouten toegevoegd) van een stuk dat
 ik eerder ergens gezien heb in een Nederlandse krant. Je moet overigens
 reuze opassen met die Wikipedia-teksten - iedereen kan ze anoniem
 schrijven.

>Ayaan Hirsi Ali werd uitgehuwelijkt aan een in Canada wonende Somalier.
>Ze trouwde met hem in 1991 in Nairobi, maar tijdens haar reis naar Canada
>vluchtte ze in Duitsland naar Nederland

 Oh, da's weer een ander verhaal. Deze variant kende ik nog niet.

 Ach Henk (merci voor je bijdrage), het is maar wat je wil geloven. In
 deze tekst staan tal van dingen die in strijd zijn met andere teksten.
 Dat merkte ik al eerder op: in elke biografische tekst aangaande dit
 warhoofd staan dingen die weer in strijd zijn met andere biografische
 teksten.

 Als het waar is dat ze ooit moest trouwen/getrouwd is, dan is die kerel
 aan iets vreselijks ontsnapt... Je zal zo'n feeks in huis hebben.   :-(