Open brief Theo: Gaat het met je been Mohammed?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Nov 9 09:32:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik heb jou ASO nog vaker horen beledigen dan mij belachelijk zien maken.

Aha, nu komen we dus op het punt wat beledigen is, het heeft even geduurd
maar je komt er wel Fritz.

Dat geldt voor jou in de richting van bv Wim Kok, Kim Wok of wat zei je.

> Ik neem jou serieus en heb je nooit beledigd of uitgescholden.

Nee zeg, uitnodigen tot het oprichten van een hernieuwde NSB noem je normaal
dus.

> Je geeft op geen enkele vraag antwoord, zoals je anderen voortdurend
> verwijt.

Waarom zou ik wel antwoorden moeten geven als jezelf dat consequenet
weigert?

> Je verdraait voortdurend andermans woorden, en maakt dan die eigen holle
> fantasieën belachelijk.

Kijk je eigen bijdragen dan nog maar eens goed na Fritz, of laat ook maar je
wil het niet zien.

> Ik ga ervan uit dat je jezelf serieus neemt.
> Dus doe niet zo beledigd en leg uit hoe je beledigen gaat verbieden als
> oorzaak van maatschappelijke ellende.

Waarom zou ik dat moeten oplossen Fritz, ik stelde het in een vraagvorm aan
de orde en krijg dan vervolgens van jou te horen dat ik slachtoffers aanval.
Ik zei erbij dat de "kleine" man zich niet kan verdedigen tegen het
beledigen en dat we daar een vorm voor zouden moeten vinden. En ASO noem ik
onderandere ASO omdat ze die onmogelijkheid juist vergroten. Ik vindt dat
een asociaal beleid Fritz waarvan ASO dus een afkorting is, snap je hem?

> En leg uit hoe je beledigende boeken en geloven in dat gedachtengoed van
jou
> plaatst.

Ik plaats die boeken niet, dat zei ik al, want ik wil ze niet eens lezen. Ik
plaats alleen diegene die ze misbruiken als excuus.
Zelfs ons wetboek zou je kunnen bezien in die context maar dat ligt niet aan
het wetboek maar hoe je het wil lezen. Jij gaat er van uit dat ze beledigend
zijn en roept dan gemakshalve dat ik ze wil verbieden. Waar heb ik dat
gezegd Fritz?
Je begint zelf over boeken en plakt er dan maar even aan vast dat ik ze
waarschijnijk wil verbieden. Dat noemen we dus iemand woorden in de mond
leggen Fritz.
Ik had in mijn hele betoog en dialoog met Henk het woord bijbel. koran, etc.
niet gebruikt, dat was jij Fritz. Of lees anders maar even terug.

> Geef anders gewoon toe dat je theorieën geen steek houden, zonder degenen
> wiens argumenten je niet met argumenten kunt bestrijden uit te schelden en
> te beledigen.

Welke theorieen Fritz?
Ik durf het bijna niet te vragen Fritz, maar wie scheld ik waar uit?
Ik heb het je al vele keren gevraagd als je weer kwam met beweringen Fritz
en telkenes lul je eroverheen. Kopieren en plakken en laat zien.
Dus wie kwam met welke argumenten en heb ik daarop uitgescholden?
Kom op Fritz, gewoon even knippen en plakken, zo moeilijk is dat toch niet
he.

Ger