Ontmythologiseren Hirsi Ali?

Mon Nov 8 16:48:02 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Als ik me goed herinner (maar het is een tijd geleden dat ik de film zag)
 is de enige manier waarop John Proctor zijn van hekserij beschuldigde vrouw
 (metafoor voor het vrije woord) kan redden, is door haar openlijk te ver-
 loochenen terwijl hem dat zelf de kop kost. Probleem is dat hij dat niet
 weet en dat hij voor de heksenrechtbank inderdaad zijn vrouw als blijk van
 liefde voor haar (en de bijbel) afvalt. Vrouw (vrijheid) gered uit de klau-
 wen van 'Hirsi Ali' (de duivel, extreem rechts) maar hijzelf naar de galg
 (oftewel: Theo van Gogh vermoord).

 Het is echt doodeng om de overeenkomst te zien als je die film kent (Hirsi
 Ali kent 'm met al dat taalgedoe van haar zeker), de werkelijkheid van nu
 ernaast legt en weet dat de film opkwam voor het vrije woord en tegen
 senator McCarthy (extreem rechts) gericht was.

 De film is bij Amazon.com te koop.

 Voordat we gaan moorden, zouden we even kunnen surfen naar,
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00013F2S6/qid=1099927937
 en de zaak voor een tientje aanschaffen. Scheelt de kosten van een dure
 advocaat.

 Lees vooral de reviews op deze pagina !