De 'zwarte heks' Hirsi Ali

Mon Nov 8 10:21:04 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>
>Veel faculteiten en universiteitsbibliotheken halen scripties uit hun
>bestand na vijf jaar, om digitale lawines te voorkomen. Ik weet het in
>ieder geval van Utrecht en Leiden.

 [Maar waarom sta ik er dan nog in ?]

 Op zich kan iemand best afstuderen zonder doctoraalscriptie, ook Hirsi
 Ali. Maar waar het mij om ging is dat als men iets poogt te controleren
 in het verhaal van Hirsi Ali, er geen sprankje bewijs te vinden is. Dat
 van die scriptie is slechts een feit in een berg van feiten.

>Uit de verhalen begrijp ik dat het asylum een en al verwarring en leugen
>is, van de binnenkomst tot de vergunning of de verwijdering. Dat is
>meestal geen opzet maar een vorm van overlevingsstrategie.

 Ongetwijfeld heb je gelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat als iemand
 liegt, dat deel is van een overlevingsstrategie. En zeker niet als het
 in dit geval inderdaad zou gaan om een pathologisch leugenaar.
 In het onderhavige geval was haar land al een jaar van die dictator, waar
 haar vader zo tegen was, af en verzweeg ze dat ze in 't geheel niet uit
 haar land kwam maar uit Kenia. Waarom ? Bovendien zegt ze nu dat ze zo
 graag terug zou willen naar Somalie.

 Idem dito haar 'vlucht' naar Amerika in 2002. We weten nu dat ze destijds
 in het geheel niet bedreigd werd. Neelie Kroes reist naar de States om
 Hirsie Ali naar de VVD te laten overlopen. Hirsi Ali twijfelt: ze wil
 eigenlijk wel in de States promoveren. Da's dus een idiote reactie. Had
 ze gezegd dat ze nog steeds bang was voor bedreigingen in Nederland, dat
 ze de PvdA trouw zou blijven, dat ze zich niet thuisvoelde bij de VVD -
 dat valt allemaal te begrijpen. Maar ze komt met een compleet nieuwe
 fantasie aanzetten. Da's psychotisch. Haar aanval met een pepperspray
 en dat aanreiken van een mes met de vraag haar dood te steken in Haagse
 restaurants - ook dat is psychotisch. Al haar uitspraken over Moslims
 zijn psychotisch. Geen enkele Moslim, ook niet de meest verlichte, valt
 haar bij. Da's toch geen toeval ?

 Henk:
>En dan de persoon Hirsi Ali. Waarom zijn veel moslims en kennelijk ook
>D66-ers zo gebeten op haar? Omdat ze, zelf slachtoffer, protesteert tegen

 Het eerste lijkt me duidelijk. Het tweede... tja, dan ga je er dus vanuit
 dat ze slachtoffer is. Net zoals Tara SingVarma (bedreigd door Volksunie)
 en Jules Croiset (ontvoerd door neonazi's). Er is geen enkel bewijs dat
 Hirsi Ali slachtoffer van wat dan ook zij. Voor het tegendeel is bewijs
 te over. Ze spreekt zichzelf voortdurend tegen daar waar het gaat over
 haar slachtofferschap.

 Leuk detail: hoe incompetent politie/geheime dienst/het OM in Nederland
 wel niet is, blijkt uit het feit dat men het VERKEERDE huis is binnenge-
 vallen. De verdachte van de moord woonde niet op nummer 29 maar in het
 huis ernaast...   :-(