Theo en Mohammed waren het eens...

Sun Nov 7 23:48:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Maar tussen droom en daad stonden partijbestuurders en hun slippendragers in de weg.

Wrang,

Tussen al het geweld van onze 5e colonnes, windvaantjes die doorslaan in beleid dat vele malen erger is dan hun waanideeën over anderen die ze bestreden, en de theepraatjes van burgemeesters in oorlogstijden van 60 jaar geleden, ontging het mij... tussen al het eeuwige gezeik en de verwijten van racisme...

Theo en Mohammed waren het eens... deskundig als ze waren...

Net als Aboutaleb, Marokkaans wethouder van Onderwijs...

Theo maakte zich boos over het wanbestuur in Nederland naar allochtonen, het interview dat ik laatst zag zei hij:
onderwijs onderwijs onderwijs.

Maar hij praatte dan ook met de probleemjongeren, en maakte zelfs een film met hen die nu in de gemonopoliseerde megabioscopen geboycot wordt.

Laat dat nou net zijn wat Mohammed motiveerde, voor zijn lot- en buurtgenootjes, nadat de orgies van geweld in 98 in landelijk bekeken rellen escaleerde. Een educatiecentrum voor en door henzelf, om huiswerkhulp te organiseren.
Tot hij gefrustreerd en miskend afdroop, naar het Parool verluidt, nadat Paars tot twee keer de kleine subsidie weigerde, omdat het niet geloofde in de betrokkenheid  van jongeren, opgetekend uit de mond van iemand die ik persoonlijk zeer waardeerde (en hoewel hij mijn stedelijke vernieuwingsplannen haatte, mij mijn beperkte kennis van de buurt vergaf want mijn oprechtheid eerde).

Ook Aboutaleb wordt zonder gehoord te worden valselijk beschuldigd van racisme. Nog wel in HP De Tijd, waar hij juist het geld de problemen laten volgen wil, achterstandskinderen ongeacht ethniciteit. Het CDA-kabinet doet het anders en haalt het geld weg uit de getto-steden. D66 was er weer bij. Al 10 jaar met een kleine onderbreking.

Wat een rot land, dat mensen steeds tegen elkaar opzet, elk debat over dingen bij de naam in de kiem smoort, zijn eigen Erasmus onderuit haalt, elke botsing van ideeën doodt om groepsbelangetjes te beschermen, zijn onwetendheid en zinloze geneuzel verbergt achter het iedereen die eens iets uit ervaring weet onderuit schoffelen met de meest valse beschuldigingen van Anne-Frank-bedoelingen. Of stomweg omdat iemand tot een ander groepje behoort, verdeeld tot op het bot en niemand heerst.

Wat een dom volk dat steeds weer bestuurders uit clans laat kiezen die geen knip voor de neus waard zijn, van Kim Wok die de gaten van zijn de hand door jongeren te discrimineren laat betalen, tot bedorven Zalm die ons zonder strategie en kennis van zaken nu in een totale oorlog stort. Geld is dan ineens geen probleem. Godverdomme. Wel om te dweilen met de kraan open maar wat grijpstuivers om de lekkende kranen dicht te draaien konder er niet af.
Goedzo Freek de Oude, hoe jij die sukkel vanavond toesprak:   hou  je   kop   , nu geen olie op je kampvuur.

Fritz