Van Vliegend tapijt naar bezemsteel: 'Ayaan Hirsi Ali' heet eigenlijk 'Ayan Xirsi-Magan'

Sat Nov 6 16:40:16 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens de website die ik eerder noemde,
   http://www.somaliaonline.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=6;t=003482;p=
heet haar vader geen 'Hirsi Magan' maar 'Xirsi Magan'

Wie daarop zoekt, ontdekt dat Van Goghs Nemesis eigenlijk heet:
   Ayan Xirsi-Magan
zie bijvoorbeeld deze Google cache:
   http://www.google.nl/search?q=cache:ftR02ocuRQkJ:www.somaliaonline.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi%3Fubb%3Dnext_topic%3Bf%3D3%3Bt%3D000645%3Bgo%3Dolder+%22Xirsi+Magan%22&hl=nl

Zoeke men daarop dan komt men weer uit bij de NRC Handelsblad,
   http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1099379041718.html
   DEZE PAGINA ZEKER LEZEN !!
waar ze weer iets ander heet:
   Ayaan Hirsi Magan
want:
   De naam Magan verving ze door Ali om in Nederland onherkenbaar te blijven.
...en is ze weer van koninklijke bloede...
    Ayaan Hirsi Magan werd op 13 november 1969 geboren in Mogadishu als
    tweede dochter bij de tweede vrouw van Hirsi Magan, telg uit de
    koninklijke Osman Mahamoud-subclan die deel uitmaakt van de Darod-clan.
    Voordat de Britten en de Italianen Somalie aan het einde van de 19de
    eeuw koloniseerden, was haar voorvader Ali Suleeman Somalische koning.
Volgens deze webpagina werd ze op haar 5e jaar besneden en...
    Van haar dertiende tot haar twintigste in Kenia was ze boos op alles
    en iedereen. (...) Mijn zusje was zo dwars dat ze het eigenlijk
    psychisch niet aankon. Ze is in 1998 aan uitputting als gevolg van
    haar psychoses overleden.
Er is dus nogal wat leed in deze familie...

Ook staat op deze pagina,
    Ze is naar cineast Theo van Gogh gegaan en die wilde Submission verfilmen.
Da's dus wat anders dan dat ze daarna beweerde, zoals ik reeds opmerkte.

Hirsi Ali als ze naar van Gogh gaat:
    Weet dan waar je aan begonnen bent. Ik zie deze film als een begin,
    part 1.
Van Gogh:
    Bij part 12 leef je niet meer.

Tja... het wordt wel erg raar op het vliegende tapijt.