Hirsi Ali offerde 'soldaat' Van Gogh doelbewust op

Sat Nov 6 11:57:47 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Zij is niet een probleem, de honderden radicale jongens die hier al jaren
>rondlopen zijn hier een groot probleem en dat haalt nu de tweede keer de
>pers, na in 98 de rellen in dezelfde wijk daar deze jongen woonde.

 Fritz, volgens mij haal je voortdurend twee problemen door elkaar.

 1. De immigratie-problematiek. Die is in Amsterdam Nieuw-West, waar jij in
    Sloten vlak naast woont, inderdaad heel erg. Er zijn teveel immigranten
    in Nederland die hier niet thuishoren en waar het mis mee gaat. Crimina-
    litiet is het gevolg. Een in Nederland geboren Marokkaan is noch Ne-
    derlander, noch Marokkaan. Zit geisoleerd in een op Nederlanders buit-
    gemaakte wijk en kan geen kant op. Daar hoeven we dus niet jaloers op
    te zijn. Ik kan best begrijpen dat ze zich gediscrimineerd voelen.
 2. De Islam-problematiek. Die is hetzelfde als overlast door Christenen,
    Joden, Humanisten met hun GGZ-geloof. Het hangt af hoe men zelf in het
    leven staat, hoe men tegen dit soort zaken aankijkt. Zelf hang ik geen
    godsdienst, levensbeschouwing of politieke ideologie aan, dus ik vind
    iets nogal snel raar. Maar de meeste van hen geven GEEN overlast, doen
    niemand kwaad. Als mensen in een waan willen leven, laat ze dat dan.

 Hirsi Ali zwengelt het tweede probleem aan en jij acht je (terecht) slacht-
 offer van het eerste.

 Veel immigranten (criminele Marokkaanse jongeren, Hirsi Ali) slaan op hol
 omdat ze hier niets te zoeken hebben. Dat gezeur over 'integratie' is louter
 bedacht om dat feit te verdoezelen. Jij en ik horen ook niet in Eskimo-land
 of de Kalahari-woestijn thuis. Dat gezeur over de Islam is van hetzelfde
 laken een pak, de criminaliteit is onder Antillianen veel groter dan onder
 Marokkanen en dat zijn geen Moslims.

 Probleem met Nieuw-West in Mokum (jij woont daar en ik kom er een paar keer
 per week) is dat de twee problemen samenvallen. Het immigratie-probleem en
 het Moslim-probleem. In de Bijlmer valt het immigratie-probleem echter weer
 samen met het Rijksgenoten-probleem.

 Elk slachtoffer van het immigratie-probleem voelt zich gediscrimineerd - of
 men nu immigrant of Nederlander is.