Reflectie bij een moord

Fri Nov 5 22:15:34 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Amsterdam en stadsdelen kunnen migratie en segregatieproblemen niet oplossen
als er geen nationaal migratie- en antisegregatiebeleid is. Wetten staan het
niet toe, zolang Nederland sinds de gastarbeid problemen blijft ontkennen,
ook vandaag weer. De burgers, moslim en niet-moslim, zijn daarvan de
slachtoffers, en de grote steden. Zolang problemen ontkent blijven worden
uit angst voor de Tweede Wereldoorlog-trauma's die we hebben kunnen we
alleen maar wachten tot het over gaat, bidden dus maar.

Ik vind het ernstig hoe vandaag Boris en Wouter als aanmame poneren dat er
geen enkel verband is tussen migratie- en integratiebeleid en de getto's die
we heben laten ontstaan en de verloedering van de wijken van waaruit sommige
(honderden) jongeren racistische bendes vormen en terreur uitoefenen op
niet-moslims. Ik vind het schandelijk dat ze bij voorbaat elke
verantwoordelijkheid voor en analyse vande omgeving waarin vele kansarme
moslims en kansarme anderen moeten opgroeien, in zwarte wijken waarze zelf
iet eens willen wonen maarweg willne, als ze ook konden. En waardoor de naam
ook van prima jongens zo slecht is dat ze op de arbeidsmarkt minder kans
maken dan terecht is.

Door ons aparheidsdenken vanaf de gastarbeid en het weigeren problemen aan
te pakken zijn er nu no go area's en is elke Amsterdammer zich bewust als ie
op gewone plaatsne komt dat ie gevaar kan lopen als niet moslim, als homo,
als jood, en dat is niet neiwue zoals de landelijke politiek suggereert, dat
is al heel lang zo, en kennelijk nog steeds taboe. Extremisme is geworteld,
maar waarin heeft er niets mee te maken.We moeten nu aannemen en geloven dat
onze waarnemingen onjuist zijn en het volstrekt toeval is dat de jongen en
de jongens uit het ergste getto komen en kwamen. Ik vind al die onkunde en
onwil triest, en nog steeds gevaarlijk. Ook vandaag weer en de dagen ervoor
was de boodschap aan veel jongens: stenen gooien mag, jullie zijn de baas op
jullie straten. En de AIVD gaat voortaan duizenden jongens volgen tot ze
extremist zijn.En dan kunnen ze niets doen want dat kan pas als hette laat
is. Er verandert dus niets. En de verloederingsprocessen of als we geluk
hebben een ommekeer gaan hun eigen gang. Bestuur is overbodig en machteloos,
zonde van het geld.

Fritz

PS Ik overtreed nu de "afspraak" me even stil te houden.De 100 is
dichterbij, desnoods spreek ik je offline.