De brieven aan Theo en Ayaan

Fri Nov 5 02:57:23 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk Marc,

Net nog even AT5 gelezen, nu ben ik echt boos.

De politici gaan zichzelf weer extra beveiligen, Cohen had trouwens die etra
beveiliging al, net als na de moord op Pim Fortuyn waarvoor geen bescherming
nodig was, en zoals bij Theo, terwijl er helemaal niets nieuws onder de zon
is. Behalve dan dat niet alleen bijvoorbeeld de 120.000 bewoners van
Amsterdam West (Nieuw) niet als enige meer onveilig zouden zijn. De jongens
zouden eens naar de grachtengordel of chique Zuid kunnen komen.

Alsof er ook maar ooit serieus iemand geinteresseerd was geweest of een
grijze muis als kamerlid of burgemeester of wethouder er nog zou zijn of
vervangen zou moeten worden door een andere partijregent. De enige die echt
body had was Oudkerk, en die werd door Cohen zelf gewiekst als
burgemeestersconcurrent weggewerkt.

Jarenlang weigerden Cohen en zijn voorgangers een politiebureau en extra
agenten hier. Ze kwamen hier toch nooit. Ziek werden we ervan als
stadsdeelbestuurders, die totale onbenullen en arrogante eikels in de
grachtengordel. Een stad van 120.000 mensen met één autootje buiten
kantooruren op straat. Was toch maar west. (Nieuw west en daarnaast heb je
nog oudwest, ook zo'n 120.000 inwoners en meer Turks dan Marrokaans.)
Een burger die belt krijgt standaard: sorry geen tijd. Of is er al iets
gebeurd, sorry, moet er eerst iets ergers gebeurd zijn, anders kunnen we
niets doen. Ja die jongens, het probleem is bij ons bekend. Nee we kunnen
niets doen. U kunt beter verhuizen. Waarom woont u daar eigenlijk nog.

En nu ze dan eens lezen dat sommige jongens over hen als niet-moslims net zo
denken als over onsals gewone burgers die hier al jaren moeten of willen
wonen, als christenhonden, vuile joden, homovarkens, en komen ze eindelijk
in actie, voor zichzelf. Getverdemme bah.

Cohen zei vorige week nog dat ze niets konden doen hoewel ze de namen van 20
jongens kenden die maanden een gezin terroriseerden. En nu ondergedoken is.
Hypocrieten.

Fritz