De brieven aan Theo en Ayaan

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Nov 5 01:33:01 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De tekst staat nu wel op de site.

Overigens kan ik er de doodsbedreiging niet in lezen, hooguit een oproep
tot zelfmoord door gebed... Maar dat kan ook komen omdat ik die teksten
niet op z'n Moslims kan interpreteren...

Interessant verhaal om een beter idee te krijgen wat er in de hoofden
van dergelijke types speelt. Het meest interessante vond ik nog wel dat
hij er simpelweg vanuit gaat dat ieder ander mens net zo
fundamentalistisch dent als hijzelf. Bv, Van Aartsen is Joods dus hij
denkt naar de letter van de Thora. Tsja, dan is het niet zo vreemd dat
je alle niet-moslims als je grootste vijanden gaat zien.

Zielig en dom figuur dus, en gevaarlijk, maar dat laatste wisten we al..

Groeten,
Mark Giebels