Reflectie bij een moord

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Nov 4 22:11:16 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Theo was zich eea zeer bewust,

Uiteraard, eea.

> Zoals alle Amsterdammers die weleens op straat lopen,
> en op gelukkig nog iets kleinere schaal dagelijks beleven
> van het afschuwelijke dat zich inIrak en elders afspeelt.
>
> Bedreiging, aanranding, beroving, achtervolging, mes op de keel,
> al mijn fractiegenoten, huisgenoten, vrienden hebben het in meer en mindere
> mate zelf aan den lijve ondervonden, omdat ze geen moslim zijn, homo,
> joods.

Dacht desondanks niet, dat hij zelf ook werkelijk
slachtofffer zou kunnen worden.

Citaat uit 'Ik ben de dorpsgek, jij de afvallige vrouw':
"... Theo en ik hebben het uitvoerig gehad over de mogelijke
consequenties voor ons beiden. Hij zei: 'Op het moment dat
deze overwegingen je weerhouden van het uiten van je mening,
is er toch geen vrijheid van meningsuiting?... '"

Henk Elegeert