D66 over moord op Theo van Gogh

Thu Nov 4 21:09:20 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Weer zo'n rare uitspraak van Kim Wok n.a.v. Theo:

Als het wij-zij-denken maar niet verergert.

Of hij nou het racisme van radicale moslims bedoelt, dagelijks op straat de
bedreigende en gewelddadige jongens, of de extremistn met nog ergere ideeën
en plannen, of de moslims en andere Nederlanders die gelijke behandeling
willen van iedereen,wij tegen zij die zich misdragen, werd niet gevraagd.

Iedereen denkt natuurlijk wij-zij tegen ondemocratische extremisten en
straatterroristen. Maar dat mag niet van Kim Wok?

Waarschijnlijk ga ik echt te veel om met alle rassen buitenlanders en zal ik
nooit echt integreren, in 40 jaar is het me niet gelukt het Hollandse
verzuilde racisme en apartheidsdenken te begrijpen. Gelukkig wonen er veel
hele en halve buitenlanders hier en elders, met wie ik goed kan omgaan en
met wie zulke onbegrijpelijke kloven niet bestaan. En die lekker koken!

Fritz