Het onderbuikgevoel of een mes in...

Thu Nov 4 10:54:56 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zomaar een voorbeeld van wat zo graag wordt weggezet als onderbuikgevoelens, in dit geval gelukkig maar door dreiging, en eens niet vanuit de fysieke mishandeling van niet-moslims op straat, zonder of met keppeltje ("jood"), hetero of homo ("vuile..."), niet-moslim-vrouw ("hoer") of -man...

Hoe triest dat door vermeend anti-racisme en -fascisme racisme en fascisme in de kiem niet wordt gesmoord maar wordt gedoogd...

Een citaat:

Hoe intriest dit alles!
Gisteren liep ik mijn hondje uit te laten.
Lopen er twee arabische kinderen te schreeuwen tegen mij: Heeeeee hollands varken; er gaan er veel meer dood net als Van Gogh!
Misschien jij ook wel.
Ik ben door gelopen.
Maar neem mij niet kwalijk; mijn handen jeukten.
En wat moet je er mee?
Naar de politie gaan?
Het gaat niet goed in Nederland.
Maar ik laat mij niet de angst aanjagen door twee kwajongens van een jaar of 14.
Mijn zoon gaat sinds gisteren met een Lonsdalejack naar school.
Niet omdat hij racistisch is.
Maar dit is zijn manier van uiten.
Hoe boos hij is dat er niet meer hardop gesproken kan worden.
Ik denk maar zo... als er mensen zijn die hier zich niet thuisvoelen omdat er hier in Nederland hardop gesproken wordt, dan moeten ze maar weer terug naar het land van herkomst.
Misschien is het mengen van volkeren dan toch idd niet zo'n goed idee.
Ik heb nooit zo gedacht, ook niet zo opgevoed, maar een mens gaat wel zo denken nu dit is gebeurd.