Reflectie bij een moord

Wed Nov 3 22:04:52 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja helaas hangt alles met elkaar samen,

Wie zichzelf misdraagt verliest het recht van spreken in de ogen van de
ander, wat voor de VS zeker gelkdt, en waar wij met handelsoorlogen al
honderden jaren meedoen, begonnen zelfs, zeker.
Maar als je met elkaar praat, en elkaar zonder die 25 jaar "racist, fascist"
mag aanspreken, dan kan je het tenminste eens worden.
Juist door het niet serieus nemen van vele stadsgenoten, die kun je niet
aanspreken op gedrag, kun je met elkaar geen onderscheid meer maken, wat is
goed en niet goed.

Steeds dat oproepen stil niets zeggen tegen de moslims neemt ze niet
serieus, alsof zij per definitie aan één kant staan. Dat is net zo min zo
als jij en ik de VS of het moderne kolonialisme of heulen met het fascisme
steun(den), of de gruwelijke wapenboycot van de Bosnische moslims. Kan me
nog dat jubileumcogres in Amsterdam herinneren, god wat stond ik met enkelen
geisoleerd dat we niet konden toezien, wat daarna een eenzijdige gij zult u
niet verdedigen boycot werd.

Het was een Joegoslavische vrouw die later zei, ik kan het niet zo mooi,
neutraliteit is de grootste verantwoordelijkheid, het laten gebeuren, in het
klein en groot. Partij kiezen door een partij te laten barsten.

Fritz