Theo van Gogh vermoord

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Nov 2 15:49:33 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Omdat, beste Marc, je niet moet wijken voor intimidatie. Het eindigt
ermee dat we allemaal D66-ers worden in de kleinzielige betekenis van
het woord: "fatsoenlijke" mannetje en vrouwtjes die nooit iets zeggen
dat vuur in zich g=heeft of van waaruit overtuiging spreekt. nooit
felheid, nooit een vuist op tafel, nooit een échte mening. Draaikonten
worden we, slapjanussen, angstige burokraatjes. Dat vond ik het mooie
van Theo (en ik had een bloedhekel aan zijn boodschappen): hij zei het
zoals hij het vond en weknte dan met dat vingertje: kom maar op, zeg
maar wat terug, ik scheld jou uit, jij mag mij uitschelden. hard tegen
hard, met één grens: je gaat mekaar niet slopen. Dat is nu gebeurd. met
Theo. Maar ook met Buttiglione. En helaas, zelf ben ik ook wel eens
slachtoffer van sloop-actis geweest wegens de dingen die ik zeg en vind
(denk aan D66 en deze lijst).
Maar vrijheid van uiting, en dat is en blijft mijn stokpaard, vrijheid
van uiing is "worth dying for"!

Met Theo is een vrijheiddstrijder vermoord. Het is WALGELIJK!!!!!!!