motie ledenpeilingen van Frank Hoekemeijer

Tue Nov 2 13:49:30 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik antwoordde je juist dat ik jouw voorstel,

Althans een deel, radicaal ondemocratisch vind,
waar je door honderdduizenden kiezers gekozen volksvertegenwoordigers,
vanuit D66 gekandideerd nu 6,
aan jouw leiband wil leggen,
of aan die van een partij.

We zijn geen eenpartijstaat, ook geen meerpartijenstaat.
We zijn een volksdemocratie.
Zonder last maar met ruggenspraak.

Ik steun jouw voorstellen voor betere en meer ruggenspraak.
Niet voor het invoeren van last,
dat gelukkig nog wel expliciet in de wet als verboden wordt benoemd.

Fritz