De meeste mensen

Fri May 28 23:33:17 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>
>Zelfde verhaal, zelfde rare logica.

 Maar dan zijn we het toch eens ? 't Behelst hier immers de quasi-logica
 van de regering. Ik som alleen maar op; ik zie de onzin er zelf ook van
 in.

>Polarisatie is nergens goed voor.

 Maar het is toch de regering die polariseert ? De oppositie wordt juist
 (en terecht) verweten dat ze er niets van bakt, geen tegengas geeft.
 Ik denk dat een deel van de verklaring is dat de regering zich ongekend
 asociaal opstelt waarbij (ik begreep dat je het daarbij met mij eens
 bent) het referentiekader en de totaal-visie geheel en al ontbreekt. Veel
 mensen zijn een dergelijk gedrag nu eenmaal niet gewend. 't Is alsof er
 een dolle hond op hen af komt.

 Deze regering signaleert 'problemen' en maakt daar vervolgens echte (en
 aanzienlijk grotere) problemen van door 'oplossingen' aan te dragen die
 de problemen pas goed veroorzaken. Ze zou er goed aan doen door geen
 quasi-problemen op te zoeken en daar vervolgens geen quasi-logica op
 los te laten (op een probleem dient men trouwens analyse los te laten)
 maar in plaats daarvan echte problemen op te lossen.