de meeste mensen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 27 20:54:45 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Frans Vermeer wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik hoorde Bert Bakker zeggen dat de meeste mensen goed zijn opgeleid.

En zitten toch opgescheept met dit Aso kabinet. ?!?

> Waar legt hij de grens van goed opgeleid
> 63 procent van de leerlingen gaat naar het vmbo
> 1,2 miljoen mensen hebben moeite met lezen en schrijven
> 250.000 analfabeten

Ja, en Bert had het over keuzen maken. Maar die zijn al
gemaakt door de mensen en ik begrijp maar niet waarom Bert
de pfda daarop aanspreekt. Je opleidingsniveau speelt
daarbij dan ook blijkbaar helemaal geen rol. Al wil Bert -
kennelijk besmet geraakt met het CDA-virus - doen voorkomen
dat dit wel zo is. Hij is misschien niet zo blij met het
resultaat, maar daar gaat vrijheid nu juist over.

> Ik ben voor vrijheid maar gedwongen solidariteit mag best.

In mijn optiek is dat niet aan de orde, Frans. Het is een
resultaat van de onderhandelingen van partijen in de markt.

Partijen die bovendien - rekening houdend met een mogelijk
groter maatschappelijk belang - ook een overleg voeren met
het kabinet. Korte lijnen met partijen in de markt. Niks mis
mee.

> Ik heb geen kinderen maar betaal mee aan het opsluiten
> van kinderverkrachters.

Precies, ook het resultaat van onderhandelingen in het
verleden, maar dan van andere andere partijen en/of
onderhandelaars.

> Vind ik niks mis mee.

Ik ook niet Frans. Bovendien zitten daarin verdisconteert
een aantal 'waarden en normen' waaraan we ons (wel) wensen
te houden.

Henk Elegeert