De meeste mensen

Thu May 27 09:02:38 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>
>Nou de FNV is niet democratisch gekozen,

 Zo lust ik er nog wel 1: de kiezer heeft bij de laatste verkiezingen ook
 niet gekozen voor een afbraakbeleid - men heeft zelfs niet gekozen voor
 een kabinet Aso. Neen, in deze vreselijke tijden doet de vakbeweging wat
 ze kan om althans nog iets van een samenleving overeind te houden. Ik
 begrijp best dat zoiets voor neo's een vorm van terrorisme is ('t is te
 zeggen: ik begrijp het formeel; inhoudelijk snap ik er geen snars van)
 maar voor 'de meeste mensen' is daar gelukkig nog steeds niets mis mee.

 En wat te denken van dit...?
  * Probleem: In de sociale huurwoningen zitten 'te veel' mensen met een
    hoog inkomen.
    Oplossing van Aso: trek de huur op en verlaag de huursubsidie zodat
    mensen met een laag inkomen uit sociale huurwoningen moeten.
    Eerdere oplossing: dwing woningbouwverenigingen sociale huurwoningen
    in de verkoop te doen en verlaag... zodat...
  * Probleem: Vergrijzing en prepensioen.
    Oplossing van Aso: neem ouderen (lees: degenen die ons land hebben
    opgebouwd) hun verworven rechten af zodat wanneer de jongeren van nu
    (lees: de neo's die ons land aan het afbreken zijn) zelf oud zijn,
    deze de rechten hebben die de ouderen van nu verliezen.
    Oftewel: de ouderen van nu moeten betalen voor het pensioen van de
    jongeren van nu.

Het wordt tijd dat er in dit land weer 's wat wordt opgebouwd in plaats
van afgebroken !