Voorjaarsoverleg

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 27 05:24:02 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joost Wery wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Lijsters,
>
> Op een dag als deze weet ik weer waarom ik lid ben van
> D66. De discussie tussen Bert Bakker (mijn complimenten)

Mijne ook .....

> was tekenend voor het verschil tussen D66 en PvdA.

Welk verschil, Joost?

Bert liet slechts één keuze. Hij schaft immers eerst de
keuze mogelijkheden af.

En ja, dat hij geen voorstander van het collectief is mag
duidelijk zijn. Maar daarmee heeft ie nog niets opgelost
overigens, Joost. Hij creert een schijnbare tegenstelling en
tovert wat met woorden over vrijheid en keuze mogelijkheden.

Doet me een beetej denken aan het volgende:
De keuze van Bert.

Kom, geef mij je portemonnee maar, zegt Bert!
En dan zegt Bert: "Wil je nu een ijsje met chocolade, of wil
je een waterijsje" ? Je moet tenslotte wat te kiezen hebben,
niet? :)

In een beetje duaal verwacht je dat het kabinet haar eigen
boontjes dopt, maar de coalitie partijen namen het kabinet
volop in bescherming nog voor de verantwoordelijke ministers
gesproken hadden.

> Een grote domper vandaag vond ik echter wel de
> berekeningen van het NIBUD over de koopkracht van zwakke
> groepen in de samenleving.

Ach, die zijn van (door) de pfda joh ...  nix van aan
trekken. :(

En, let op !!!! Er valt straks heel wat te kiezen. Alles wat
dit kabinet wil. Wat wil je nu nog meer, Joost ? ;)

Henk Elegeert