'I will always hate you people'

Mon May 24 15:04:45 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On maandag, mei 24, 2004, at 14:51 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ja, en de machteloosheid heeft zich inmiddels ook van mij meester
> gemaakt. Ook ten aanzien van dit forum, waarin het belangrijker is
> over stichtingen te praten,

Niet over stichtingen, toch?
Over Hein van Meeteren die pleitte voor meer juristen in
de tweede kamer, maar die, zelf opgeleid als jurist, geen
stichting kon besturen en de statuten niet begreep of
domweg weigerde toe te passen.

Toch een aanmerkelijk verschil, dunkt me.

> elkaar de les te lezen over citeerstijlen en obver welke onderwerpen
> wel of niet "het waard zijn" om vermeld te worden.

Ja, het is me wat.
Zo herinner ik me dat een zekere Van Meeteren ook steeds
meende te moeten opmerken dat een bepaald onderwerp
'hier' niet zou thuishoren. :-) Malle man.

> Nederland zit in een coalitie van oorlogsmisdadigers,

Is dat zo? Is het bewijs al geleverd? Zijn er al mensen
tot oorlogsmisdadiger veroordeeld?

(Daarzonder mochten we van jou dergelijke uitsprakken
niet doen, weet je nog?)

> De Nederlandse regering liegt parlement en bevolking voor,

Wel aannemelijk, maar is het ook *bewezen*? (moeilijk woord)

>  en wij  (D66) proberen voorzichtigjes of we tegen durven te stemmen
> tav verlenging (alsof het dáár om gaat...).

Pragmatisch gezien gaat het D66 daar inderdaad om.
D66 wil de coalitie niet opblazen, maar wil ook niet
totaal afgaan tegenover de kiezers. Dan blijft alleen de
mogelijkheid over om tegen verlenging te stemmen in
de wetenschap dat dat voor de coalitie niets uitmaakt.
Gezicht toch weer een ietsiepietsie gered.

> Nederland komt me af en toe voor als het slapste land ter wereld.

Daar was gisteravond een interessant programma over
op VPRO-televisie. Wij zijn eigenlijk altijd een land van
slapjanussen geweest. Zo verdienden we ons geld. En
het is er ook de oorzaak van, vermoed ik, dat we een
relatief laag moordcijfer hebben.

> Meestromen met de winnaars.

Voor de handel wel zo goed.

> Zie Joggli Meihuizen: Noodzakelijk Kwaad.

Heb je een URL?

> Het meedoen met deze coalitie is Noodzakelijk Kwaad. Als we maar
> verdienen, toch?

Precies. Zo is het.

Erik vdMb