Berg video gefilmd in Abu Ghraib

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat May 22 07:51:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Mark,

Deze geruchten zullen wel weer een uiting van cognitieve dissonantie
(Festinger) zijn: wie tegen de Irak-oorlog is zal een complottheorie
makkelijk(er) geloven.

Trouwens, waarom zouden de Yankees zoiets manipuleren? De echte onthoofding
beantwoordt toch aan het stereotype dat we van de Arabieren hebben? Nog
erger, ze versterkt dat beeld zelfs opnieuw. Orientalisme zoekt en vindt
steeds haar gelijk. Daar hoef je niks voor te verzinnen, of nog erger, te
riskeren.

Kortom, een item dit forum onwaardig.

Henk Vreekamp, Utrecht