Berg video gefilmd in Abu Ghraib

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri May 21 15:59:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Berg's vader vandaag in The Guadian:
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,1221644,00.html

Mark

<-----Original Message----->
From: Mark Giebels
Sent: 5/21/2004 5:16:05 AM
To: heinwvm at chello.nl;D66 at nic.surfnet.nl
Subject: Re: Berg video gefilmd in Abu Ghraib

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
From: Hein van Meeteren

> * als er een meneer Berg bestaat: het is wel erg schadelijk voor hem
en zijn familie (maar ja, als ze er een paar miljoen aan verdienen, dan
weer niet)

Als deze complottheorie waar is (en daar geloof ik vooralsnog niets
van), dan lijkt het me waarschijnlijker dat Berg en zijn familie zelf
slachtoffer zijn geworden van deze actie, dan dat ze zouden hebben
meegewerkt. De vader van Berg is immers altijd een uitgesproken
tegenstander van de Irakoorlog geweest en hij heeft zich na de
onthoofdingsvideo sterk anti-Bush uitgelaten. Zelfs hem de dood van zijn
zoon verweten. De Amerikanen in Irak zouden volgens hem de
'randvoorwaarden' voor de moord hebben geschapen.

Mogelijk scenario: Een ziek offer door de Amerikanen, uitgevoerd door
VS-goedgezinde Irakis en amerikaanse soldaatjes, uiteraard zonder de
officiele toestemming van het Pentagon, net als bij de
gevangenismartelingen..... Zo iets. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat
men (nog) niet *zo* diep gezonken is in Irak en het Witte Huis.

Groeten,
Mark Giebels

(D66 at nic.surfnet.nl).
Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het