Europa, was:[nog een interview... (Irak)]

Antid Oto trotsky at HOME.NL
Thu May 20 16:54:55 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Niets is wat het lijkt. Europa heeft een imagoprobleem,
maar dat is vooral een probleem van de heersende politieke
macht zelf.  Daar wil je dus geen Imago Dei doctrine op
loslaten om, in the end, de werkelijkheid te fixeren.

Van Buitenen's transparantie lijkt vooral betrekking te
hebben op de financiële moraal van Europa. Getallen kunnen
immers gemakkelijker transparant gemaakt worden dan een
neoliberaal. Of een pientere D66-er als Sophie dat wel
kan? Ja, ik denk van wel. Maar heeft het überhaupt zin
om een neoliberaal programma transparant te maken om
daarmee het Europa-imago gunstig te stemmen?

Antid