Europa, was:[nog een interview... (Irak)]

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu May 20 13:57:43 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto wrote:

> Ligt voor de hand: Bolkesteijn was voorvechter van softwarepatenten.
> Zijn aangekondigde vertrek  heeft hier alles mee maken. De commissie
> wilde hem wellicht nog een persoonlijk presentje meegeven.
> De commissie zelf is Guilty dus.
> Reden temeer om tegen de Europese grondwet te stemmen, mochten er
> plebiscieten gehouden worden.
>
> Antid

Ik denk dat wat in theorie redelijk zou moeten functioneren (en die
grondwet valt hier onder 'theorie'), in de praktijk soms zo rot is als
een mispel.

D66 is er de partij niet naar om uit algemeen ongenoegen dan maar tegen
te stemmen. En in plaats van alleen met de 'theorie' kant bezig te zijn
(die natuurlijk ook belangrijk is) moet toch ook vooral ongenadig de
vinger gelegd worden op de zere plek waar het gaat om disfunctioneren,
manipulatie en corruptie.

Het is niet alleen het imago van Europa wat verbetering behoeft, het
imago weerspiegelt helaas de werkelijkheid, dus eerst moet de
werkelijkheid gesaneerd worden voordat het imago kan verbeteren.

D66 mag volgens mij best wat beter kijken naar Paul van Buitenen's
"Europa Transparant".

Bart Meerdink