Rapport: Versneld bergafwaarts?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue May 18 07:43:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
From: Dr. Marc-Alexander Fluks

> D66 had beter een aantal wetenschappers om advies kunnen vragen. Die
had-
> den korte metten gemaakt met een dergelijk rapport.

Ach Marc, de conclusies van het rapport kwam de fractie waarschijnlijk
gewoon goed uit, dus waarom zou je het in twijfel trekken??

De betuwelijn ligt er, omdat de politiek in een rapport uitgesproken
verwachtingen ('de rotterdamse haven zal kunnen groeien tot x overslagen
als de betuwelijk wordt aangelegd', of zoiets) interpreteerde als doelen
('als ]we de betuwelijn niet aanleggen kan de rotterdamse haven niet
groeien'). Zo zal het me niet verbazen als we straks van de politiek
horen dat de bodemdaling noodzakelijk is voor de natuur in de
waddenzee....

Een ding is zeker, de gaswining zal leiden tot extra CO2 uitstoot. De
milieugevolgen daarvan zijn ook onderdeel van omstreden onderzoek. Wat
betreft de waddenzee, moeten we dat dus maar even positief uitleggen en
dus negeren... :-)

Soms wordt je even cynisch...

Groeten,
Mark