Versneld bergafwaarts?

Mon May 17 16:10:05 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On maandag, mei 17, 2004, at 14:40 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Hoera!!!
> We zijn weer thuis!!
> Het hondje is uitgelaten....Dus...

Dus je kunt weer een bad in de modder nemen en ergens
tegen aan plassen, bedoel je?

> Nee, beste man.

Ja Hein. Dat heb je allang gehad. En nou geen smoesjes
meer. De opheffing bij de rechter voordragen voor
vernietiging, en verder maar beschaamd je mond houden
over deze hele affaire.

> Beste Man, u was niet in staat vier stemmen achter uw malle ideetjes
> te scharen.

Jawel hoor. Ik had vier stemmen nodig om mijn ideetje
ter tafel te brengen en die vier stemmen had ik ook.

> Uw medeparticipanten lieten u in de steek.

Geenszins. Ik vroeg ze hun stem te verbinden aan mijn
voorstel en dat hebben ze gedaan.

> Dat moet een traumatische ervaring zijn geweest,

Ik ben wel wat traumatische ervaringen gewend.

Het zou niet bij mij opkomen om mijn medemensen
voor kinderverkrachter uit te maken, louter omdat
mijn stiefvader fout was, als u begrijpt wat ik bedoel.

> U moet toch echt nog eens de statuten nalezen omtrent
> opheffingsbesluiten.

Ik heb de statuten uitgebreid bestudeerd. Ik heb bij
herhaling jou erop moeten wijzen dat je de bepalingen
van de statuten niet correct toepaste of domweg niet
begreep. (Je begreep bijvoorbeeld het bepaalde
omtrent herbenoemingen niet; je begreep het bepaalde
rond oproepingen niet.)

> En de benodigde stemverhoudingen binnen een bestuur die zulks mogelijk
> maken.

Aha. *Formeel* gesproken was de opheffing natuurlijk pas
mogelijk als daar een ruime meerderheid voor was.
In de praktijk legde uitsluitend jouw oordeel gewicht in
de schaal omdat je medebestuurders domweg achter jou
aanhobbbelden - met uitzondering van Edwin Martin.

> Bij de KvK WORDT niet gelachen.

Bij de Kamer van Koophandel heerst arbeidsvreugde.
Er wordt daar wel degelijk gelachen. Niet als jij daar
weer eens komt zeuren natuurlijk, maar wel als ik
de medewerkers daar op de hoogte bracht van de
stand van zaken en van je potsierlijke smoezen.

> Welke puinhoop wordt door wie opgeruimd?

Jij hebt een puinhoop gemaakt, en jij wilt nu dat
de participanten die opruimen. Daar bedanken de
participanten voor, heb ik de indruk. Je zult je
eigen puinhoop dus zelf moeten opruimen.

> Voorlopig ben IK de vereffenaar,

Neem dan je verantwoordelijkheid, en bespaar deze
lijst je potsierlijke smoezen en stupide uitvluchten.

> Jongeman, lees Bernadette de Wit nog een keertje

Ik lees Bernadette graag. Al jaren. En ik spreek haar
ook graag. Ook al jaren.

>  Ik heb me met de meeste participanten goed vermaakt in fijne,
> heerlijk scheldende polemieken.

Neenee Heintje, zo kom je hier niet mee weg.
Het woordje polemiek is geen vrijbrief voor
scheldpartijen.
Jij was *bestuurder*. Als bestuurder dien je
je donateurs behoorlijk te behandelen, niet uit
te schelden.

Als bestuurder voerde je lik-op-stuk-beleid, heb
je vaak verklaard. Ik herhaal: *beleid.
Ik spel: bee, ee, el, ee, ie, dee. (beleid)
Beleid is geen polemiek.

> Dat iemand van uw fijnbesnaarde constitutie daar niet tegen kon:

Jij kon er niet tegen. *Jij* bent naar de politie gestapt.
(Alsof ze bij bureau Prinsengracht niets beters hebben
te doen dan zich met de hersenspinsels van hun
malle overbuurman bezig te houden.)

> allá, ik kan dat billijken. Maar zullen we dan maar zeggen: if you
> can't stand the heat, stay out of the kitchen?

Dat dien je primair jezelf aan te trekken.
Als je een polemiek begint; als je je donateurs
in je functie van bestuurder uitmaakt voor NSB-
ers en ze met de SS vergelijkt - wat *heb* jij toch
met de Tweede Wereldoorlog Hein? - als jij verklaart
dat ik alles mag zeggen, dan moet je niet klagen, en
dan moet je zeker niet ineens aangifte gaan doen
omdat je tegen de door jouzelf begonnen flamewar
totaal niet bent opgewassen.

> Niet zo veel, behalve dat het één van de meest naar voren tredende
> historische maar ook leerzame events is geweest van de 20ste eeuw.

Volgens mij heb jij een meer persoonlijke reden om
steeds weer over de NSB en de SS te beginnen.
Is het misschien zo dat iemand uit je familie fout was
in de Tweede Wereldoorlog Hein? Is dat misschien de
reden waarom je andere mensen voor NSB-er
uitmaakt of met de SS vergelijkt?

En als dat inderdaad de reden is, zou je dan zo goed
willen zijn om hulp voor jezelf te zoeken, in plaats van
je ongenoegen over het gedrag van dat familielid af
te reageren op onschuldige buitenstaanders?

> Nee hoor.

Ja hoor.

> De vereffenaar zorg ervoor dat het geld besteed wordt aan een nader te
> bepalen doel, en u mag met uw collega's dat doel bepalen, mits het in
> lijn ligt met de doelstellingen van de voorheen st DB.NL. Het woord is
> aan u en de uwen.

Wij kunnen alleen maar advies geven, maar het is de
vereffenaar die beslist.

> dat is dan één stem.

Juist.

> Kunt u een meerderheid verwerven? Dat lijkt me makkelijker. U kent de
> adressen, neem ik aan. Veel succes.

Jij hebt de administratie, dus jij kunt iedereen aanschrijven;
vragen wat hij of zij vindt dat er moet gebeuren; de aldus
verkregen antwoorden wegen, en een beslissing nemen.

Aan het werk Hein. Je kunt je niet jaar in jaar uit bljiven
verschuilen achter anderen.

> Inderdaad: hophophop, een meerderheid voor uw idee verwerven, bij me
> indienen en voila, het geld besteed, de stichting vereffend en
> iedereen blij.

Ik zei: *geen smoesjes* meer!

> Dus ik moet naar de rechter gaan EN mijn mond houden.

Bij de rechter eerlijk antwoord geven als er wordt gevraagd
naar je geblunder en getier, en dan verder - dus na het
bezoek aan de rechter - maar gewoon beschaamd je mond
houden over deze affaire. Duidelijk zo?

Aan de slag dus. Geen smoezen meer.

Erik vdMb