Maandagmorgengedachten

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Mar 29 22:44:49 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik begrijp niet helemaal of je hier spreekt van inductie in (ook)
methodologische zin. Popper verfoeide de inductie - om maar een hedendaagse
godheid te noemen. Deductie was voor hem de ware manier om via een
tijdelijke hypothese het weten te vergroten. Vanuit deze optiek zou
"solidariteit" iets verfoeilijks zijn, van losse delen tot een algemene
conclusie etc. komen.

Mijn bedoeling ligt toch iets anders: kortzichtige ideologie leidt tot het
omgekeerde van wat men beoogt of beweert.

hv,u
------