Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: Valsheid in Geschrifte ?

Sun Mar 28 12:26:38 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik stelde hier de vraag hoe dat misleiden door de gemeente met een
 verklaring met verkeerde cijfers richting rechter heet. Oplichting,
 fraude...?

 Viel me plotseling in: heet dit geen 'Valsheid in Geschrifte ?'
 Zie artikelen 225 t/m 234 van het Wetboek van Strafrecht. Het
 zou dan gaan om artikel 226 lid 1 en 227 lid 1 van het Wetboek
 van Strafrecht (want het misdrijf wordt begaan in een officieel
 taxatierapport van de gemeente Amsterdam).

 --> Daar staat 7 (226/1) of 7 (227/1) jaar gevangenisstraf op.

 Het Wetboek van Strafrecht staat trouwens online in Frankrijk.
 Algemene bepalingen:
     http://isuisse.ifrance.com/emmaf/base/strafrecht1.html
 Misdrijven:
     http://isuisse.ifrance.com/emmaf/base/strafrecht2.html