Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis

Sat Mar 27 13:17:56 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Ik zou de ombudsman eens spreken (...) Maar eerst je zaak met vlag en wimpel
>winnen

 De landelijke of de gemeentelijke ? Met Mw. Nora Salomons heb ik jaren gele-
 den (destijds gemeentelijk ombudsman, misschien nog steeds) niet bepaald goede
 ervaringen opgedaan.

>Met de eigen fractie (D66) heb ik geen enkele behulpzame of nuttige ervaring,
>maar je kan natuurlijk ook een goede fractie aanspreken, de VVD is groter en
>heeft het niet zo op huizenbezitters oplichten,

 Vriendje en collega Yuen Ng (dank zij wie ik dit bericht op m'n Linux-com-
 puter kan intikken en die ook m'n Linux-ADSL-intranet-verbinding met dds.nl
 tot stand bracht) is eerste reserve-gemeente-raadslid voor de VVD in Amsterdam.
 Naast de al genoemde RTV Noord Holland (Herman Sinnige) is die ingang er dus
 ook. Maar dit is meer een juridisch probleem dan een politiek, lijkt me. De
 inhoud is belangrijker dan het al-dan-niet in staat zijn om kabaal te maken.

 Overigens heeft geen enkele met deze lijst meelezende D66-raadslieden in Am-
 sterdam contact met me gezocht over deze zaak. Voor mij zou het - als D66'er
 - eerder voor de hand liggen, om het aan een partijgenoot voor te leggen (Roger
 van Boxtel was -meen ik- aanwezig bij de onthulling voor dat monument voor mijn
 tante, waaraan ik refereerde; die twee kenden elkaar want Roger heeft tegen
 haar nog eens gezegd dat ik 'goede dossierkennis' had over  een bijdrage voor
 een VWS-begrotingsdebat waarbij hij mij en ik hem mocht helpen) dan aan een
 VVD'er. Principeel moet men wezen in het leven - anders is alles gebakken
 lucht.

 Maar ach, we komen er wel. Nu nog even langs het kadaster om te kijken of de
 verklaring van de gemeente, waaraan ik refereerde, gelogen is (zal ook wel
 weer het geval blijken)... zoiets houdt een mens van de straat.