rouwperiode tot 31 maart 9.00 uur

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Mar 23 21:00:31 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee natuurlijk moet dat niet. De AOW en de kinderbijslag zijn prachtige
regelingen, juist *omdat* iedereen bijdraagt en profiteert. Dat houdt
het draagvlak voor sociale voorzieningen in stand en zorgt ervoor dat
mensen uit de lagere inkomensgroepen zich niet hoeven te schamen voor
het ontvangen van overheidsgelden.

Het zou daarom een zegen zijn als dit soort principes vaker zouden
worden toegepast in de sociale zekerheid, bijvoorbeeld voor de
bijstand....

Groeten,
Mark Giebels