Standrechtelijke executie

Mon Mar 22 23:41:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On maandag, maa 22, 2004, at 18:18 Europe/Amsterdam, Ellen Vunderink
wrote:

> Voor alle duidelijkheid: na dat interview in de VN met die
> dubbelganger,
> gunde ik deze zonen veel dingen die ik andere levende wezens abslouut
> nooit zal toewensen

Dat vind ik weinig consequent Ellen.

Oja, ik zou nog iets vertellen over die zonen.
Hun identiteit is vastgesteld op basis van DNA-
onderzoek. Aldus de Amerikanen. Reeds binnen
enkele uren kon aldus onomstotelijk worden
vastgesteld dat het om de zonen van Hoessein
ging. Aldus de Amerikanen.

Een beetje weggemoffeld in 1 van de vier kranten
die ik dagelijks lees, verscheen korte tijd later
een bericht - ik meen van Karel Knip, dus dan
zou het in NRC Handelsblad hebben gestaan -
dat het technisch vrijwel onmogelijk is binnen
zo'n korte tijd een DNA-analyse uit te voeren.
Zelfs als werd aangenomen dat de Amerikaanse
strijdkrachten een vergelijkingssample bij zich
houden - bijvoorbeeld van een familielid van
de broers - was de tijd opmerkelijk kort.

Ik zie dan twee mogelijkheden:

- de identiteit is niet vastgesteld op basis
   van DNA (bluf van de Amerikanen dus)
- de identiteit is wel vastgesteld op basis
   van DNA, maar niet op de locatie waar
   en het tijdstip waarop de broers zijn
   aangetroffen

Mogelijk waren de broers al dood, en is er
voor de show een huis in puin geschoten.

Erik vdMb