openheidoverirak.nl

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Mar 21 16:14:49 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Onzin. Het gaat hier om de vraag of meedoen
> met de VS in Irak een extra risico was ten
> opzichte van niet meedoen.

Dat lijkt me een open deur.

> Maar dat kunnen we op dit moment niet
> beoordelen, daarvoor zitten we er te dicht
> bovenop. Stel bijvoorbeeld dat over een
> paar jaar Spanje betrokken raakt bij een
> oorlog, en dat de VS ingrijpen uit dankbaar-
> heid voor de Spaanse steun aan de Irak-overval?

Je bedoeld dan hoeven wij dat niet te doen?
Bovendien, heeft Spanje dat risico dan niet zelf in het
leven geroepen?

Vandaar die geniale zet van de Amerikanen!

> Dan blijkt wellicht dat de steun van Aznar een
> goede zet is geweest omdat die Spanje de
> steun van de VS heeft opgeleverd.

Zullen we Spanje uitnodigen lid te worden van de NAVO?
Te laat, al lid sinds 1982.

> Dat heb ik helemaal niet beweerd, en ik begrijp
> ook niet hoe u daar bij komt.

Je ging wat uitleggen;
"
Naar mijn mening is het onvermijdelijk dat een regering de
bevolking niet alles mededeelt. (opvatting)
"

Wel, in die context past het. Je wenst je dus al evenmin aan
de grondwet te houden.

> Ik ben *wel* van mening dat het om een oorlog gaat.

Dan zijn we daarover eens. Dientengevolge dient de
Staten-Generaal toestemming te verlenen,  en dan zie ik niet
hoe dat kan zonder hen volledig te informerem.

> Ik zal alleen nog een paar pijnpunten ophelderen.

Ik begreep alleen niet waarom dat hier op de lijst moest.

> Niet het verwijt is misselijkmakend; het gedrag van
> beide heren was dat!

En waarom moet ik hier getuige zijn van jou verwijt?
Zijn er geen andere mogelijkheden?

> Ik reageerde op Hein's zoveelste poging mijn argumentatie
> te ondergraven met de irrelevante bewering dat ik geen
> titeltje heb.

Ja en? Als die bewering irrelevant is waarom ging er dan op
in? En waarom op deze lijst?

> Uiteraard. Dat is onvermijdelijk wanneer je enige decennia
> met iemand optrekt.

Ja, zo gaat dat.

> Ik doe mijn best me daar bewust van te zijn.

Lukt dat ook?

> Volgens mijn omgeving ben ik me er zelfs te zeer bewust
> van en maak ik mijzelf nodeloos verwijten op dit punt.

Fijn voor je. Wat vindt je zelf?

> Ach, "Ooit een normaal mens ontmoet, En!, beviel het"? *)

Heb ik ooit geschreven, herinner ik me. :)

> Dat moet je primair Hein aanrekenen,

Waarom dat dan? Ik sprak er jou op aan.

 > want die vindt het
> zo nu en dan nodig om mij voor te houden dat ik *geen*
> academische titel heb.

Kan dat dan niet in een persoonlijke e-mail?

> *) Voor de goede orde, dit is een citaat.
> Van Henk Elegeert zelf, namelijk. Hahahahahahahahaha.
>
> http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0302&L=d66&P=R24618&I=-3

Nog steeds op zoekende, Erik?

Henk Elegeert