openheidoverirak.nl

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 21 16:10:52 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:44 21/03/2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Maar u beroept zich daar ook op.
>Bij uw Forum-artikel stond toch ook dat u jurist bent?

Dat is een volstrekt andere context.

>Als u dat niet doet, dan dient u uw bewering terug te
>nemen.

Ik dien niets.

>Nee, meneer Van Meeteren. Ik ben hier de beledigde
>partij, en ik neem hier geen genoegen mee.

dat is uw goed recht. Ik vrees dat op deze wijze geen eind komt aan het gesteggel.

>Ik laat mij dit niet zeggen. Door niemand, dus ook niet
>door u. Wie stelt,

Ik stel niet, ik spreek een indruk uit.

>Nee meneer Van Meeteren;

Dat is dan jammer. Want het is de enige ruil die ik mogelijk acht.

>En wat die stichting betreft: die is een uitmuntend
>voorbeeld, telkens weer. Neem nu uw Irak-aktie.
>U roept namens een burgerbeweging de regering
>op tot openheid. Maar als bestuurder handelt u
>zelf op de wijze die u in Balkenende c.s. veroordeelt.

a. De Nederlandse samenleving is een geen stichting
b. de vergelijking is absurd
c. de vergelijking is scheef want gebaseerd op onjuiste vóóronderstellingen
d. u hebt de grootst mogelijke openheid gekregen die u zich kan wensen. U bent er niet mee tevreden. Dat is uw zaak.

>Dat gaat niet; u moet consequent zijn. Als u van
>de regering openheid eist, dan dient u die zelf ook
>te verstrekken als *u* in *uw* rol van bestuurder
>om openheid wordt verzocht.

Het is werkelijk absurdistisch om u steeds opnieuw elk onderwerp te zien buigen naar uw vervelende ervaringen met db.nl. Overigens, als ik u volg in uw absurde vergelijking, spreekt u dan de "Balkenende" van db.nl aan, zijnde de vooritter, en niet de "RVD", zijnde de woordvoerder van db.nl.

>Dat is wel uw probleem. U beledigt mij, en ik
>ben dus degene die hier de voorwaarden bepaalt
>waaronder uw excuses worden geaccepteerd.

Als u zich gekwetst voelt, en áls ik daar aanleiding toe heb gegeven, dán bied ik u excuses aan.

>U kunt niet EN mij beledigen EN mij de voorwaarden
>dicteren waaronder ik uw excuses dien te aanvaarden.

Nee, dat klopt. Ik geef u de grens aan van mijn excuses. Die grens kunt ú weer niet voor míj bepalen.

>Dat *kan* wel, maar het *hoort* niet.

Zeker kán het, dat bewijst u. Of iets hoort: dat maak ik niet uit. Het enige dat ík kan zeggen is dat ik u niet serieus kan nemen zolang u dit doet.

>Echter, u beweert nu opnieuw dat ik mijn verleden
>*steeds weer* en *aan iedereen* toon als een open
>wond met een appèl op begrip en een eigen gelijk.
>Maar u toont dat niet aan.

Nee, ik ga hier niet op in. Dit is een herhaling van de open lijst db.nl, waar we op hetzelfde spoor zaten, en het is gebleken dat dit spoor doodloopt.

>Sterker nog: u wijst het meteen van de hand om
>dan tenminste eens vijf bewijsplaatsen te noemen.
>U herhaalt hier tot twee keer toe een beledigende
>uitspraak die u niet wenst te onderbouwen.

Ik wil wel degelijk deze uitspraak onderbiouwen, maar op een plaats waar bewijzen moeten worden geleverd. dat ofwel bij een wetenschappelijk onderzoek ofwel bij een rechter. Op een *discusie*lijst is het niet verplicht. Als u bewijzen wilt, dan moet een geding aanspannen. Ik ben bereid mijn advocaat bewijzen te laten leveren.

>Dan dient u die terug te nemen, meneer Van
>Meeteren.

Spant u een geding aan, adviseer ik u in dit geval.