openheidoverirak.nl

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 21 14:41:49 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:55 21/03/2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>U spreekt mij regelmatig aan op het feit dat ik geen
>academische opleiding heb afgerond, terwijl u heel
>goed weet hoe dat komt.

H heeft het zelf in de hand. Ú begint steevast over mijn twee academische titels, of mijn juridische achtergrond etc. Als u een sneer geeft over míjn academische achtergrond, dan vind ik het wel grappig om u te wijzen op uw academische status. That's all. We kunnen  dus beter stoppen met dit soort onzin, vind u ook niet?

>Ook moet ik hier steeds weer
>opmerkingen over werkloosheid en uitkering en dergelijke
>aanhoren, terwijl u weet dat ik een aantal jaren geleden
>voorgoed arbeidsongeschikt ben verklaard.

Idem. het interesseert me echt geen mallemoer hoe u zich in het levensonderhoud voorziet, maar als u zich steeds opnieuw over mijn professionele en persoonlijke kwaliteiten meent te moeten uitlaten, dan vind ik het wel grappig om ook u te herinneren aan úw persoonlijke en professionele verdiensten. We kunnen daar dus beter mee ophouden, vind u niet?

>U schijnt keer op keer te denken dat uw
>argumenten meer waard zijn omdat u twee academische
>studies heeft afgerond, maar dat is toch echt een misvatting.

Zie boven.

>Ja, ik heb de indruk dat u dat weleens vaker beweert.
>U zult dan wel zo goed zijn mij een aantal recente
>bewijsplaatsen te sturen.

Nee, ik zeg dat ik een indruk heb, en ik ga geen bewijsplaatsen opzoeken en opsturen. U zult het met deze uitspraak moeten doen. U hebt overigens ook een aantal indrukken van mij, en misschien is het daarom beter ons voortaan met de *inhoud* van onderwerpen bezig te houden, in stede van steeds opnieuw op de man te spelen. Vind u niet?

>Gaarne binnen een week inleveren; ik zal daar dan
>op deze lijst verslag van doen.
>Indien het u niet lukt het beweerde voldoende te
>onderbouwen, verwacht ik van u dat u zich voortaan
>onthoudt van dergelijke opmerkingen. Duidelijk?

Ik weet een betere deal. U houdt op met uw structurele neiging op de man te spelen (en overal het verleden ener stichting bij te halen). U zult zien welk een verlichting dat zal geven aan onze interacties.

>Ik geloof niet in deze vorm van excuses.

Dat is dan niet meer mijn probleem. Uw verleden is uitermate pijnlijk, met name voor u, en u verdient respect in dezen. Maar daar ligt een grens: u kunt uw verleden niet als een open wond steeds weer aan ieder tonen met een verkapt appèl op begrip en vooral een eigen inhoudelijk of moreel gelijk. Uw verleden en uw gelijk zijn twee gescheiden terreinen.

>Als u werkelijk oprecht bent, maken we een afspraak,
>en dan biedt u mij uw excuses aan, face to face.

Nee, nu maakt u misbruik van mijn excuses alhier die gericht zijn op een eventuele verkeerde indruk die gewekt kan zijn. Daar blijft het bij. Ken uw grenzen.

>Daarover zijn we het volledig eens meneer Van Meeteren.
>Dus in het gesprek dat wij binnenkort hebben kunnen wij
>wellicht ook de achtergronden van *uw* wangedrag eens
>doornemen. Accoord?

Nee, helaas. Ik wil verder niets met u te maken hebben. Ik respecteer uw verleden, en heb empathie met uw pijn, maar daar blijft het bij. Uw wijze van handelen op onder andere deze lijst heeft mijn behoefte ooit met u nader kennis te maken voorgoed vernietigd. Het beste is elkaar nooit meer te treffen en elkaar voortaan met rust te laten.

>Overigens gaat dit allemaal over terminologie waaraan
>u zich bij tijjd en wijle te buiten gaat. Ik verwacht van u
>ook een inhoudelijke reactie op mijn kritiek op uw actie.

Inhoudelijk blijf ik uiteraard gaarne schriftelijk met u van gedachten wisselen, al is het alleen al omdat u regelmatig blijkt geeft ook heldere analyses te kunnen maken. Als we zaak en man scheiden, inhoud en persoon dus, dan is er nog hoop voor een vruchtbare gedachtenwisseling.

HvM