openheidoverirak.nl

Sun Mar 21 13:55:54 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, maa 21, 2004, at 12:15 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Voor de goede orde; ik vind het erg, erg naar voor u wat is gepaseerd
> en ik hoop uit de grond van mijn hart dat u deze ervaringen een plaats
> kunt geven in uw leven. Wat uw stiefvader heeft gedaan is
> onvergeeflijk.

Dit klinkt als vrome woorden voor de lijst, maar
ik geef u vooralsnog het voordeel van de twijfel.

> Het enige waarop ik u heb aangesproken is het feit dat ik wel eens de
> indruk heb dat u ietwat koketteert met uw incestverleden.

U heeft mij op wel wat meer aangesproken meneer
Van Meeteren.
U spreekt mij regelmatig aan op het feit dat ik geen
academische opleiding heb afgerond, terwijl u heel
goed weet hoe dat komt. Ook moet ik hier steeds weer
opmerkingen over werkloosheid en uitkering en dergelijke
aanhoren, terwijl u weet dat ik een aantal jaren geleden
voorgoed arbeidsongeschikt ben verklaard.
Overigens ontvang ik helemaal geen uitkering, maar
indien wel, dan is dit nog geen reden om daar schampere
opmerkingen over te maken. In een discussie tellen alleen
argumenten. U schijnt keer op keer te denken dat uw
argumenten meer waard zijn omdat u twee academische
studies heeft afgerond, maar dat is toch echt een misvatting.

> U haalt het regelmatig bij politiek-innhoudelijke discussies, alsof u
> wilt zeggen; kijk, dat is mij gebeurd, en daarom ben ik verexcuseerd
> voor...(feit).

Ja, ik heb de indruk dat u dat weleens vaker beweert.
U zult dan wel zo goed zijn mij een aantal recente
bewijsplaatsen te sturen.
Ik zou zeggen: doet u mij er maar tien, accoord?

Nou weet u wat? Ik maak er vijf van. Dus dat moet
voor u een fluitje van een cent zijn.

Gaarne binnen een week inleveren; ik zal daar dan
op deze lijst verslag van doen.
Indien het u niet lukt het beweerde voldoende te
onderbouwen, verwacht ik van u dat u zich voortaan
onthoudt van dergelijke opmerkingen. Duidelijk?

> Als u zich in dít aspect van uw leven (dat verleden dus) door mij niet
> gerespeceerd voelt en daar heb ik aanleiding toe gegeven: oprechte
> excuses.

Ik geloof niet in deze vorm van excuses. Als u
werkelijk oprecht bent, maken we een afspraak,
en dan biedt u mij uw excuses aan, face to face.
Daar zult u wel mee instemmen, neem ik aan,
want u heeft hier meermalen verkondigd hoezeer
u er een hekel heeft dat mensen zich achter hun
computertje verschuilen.

> Echter: een klotenjeugd mag nooit de rest van het leven een alibi
> blijven voor wangedrag ten opzichte van derden.

Daarover zijn we het volledig eens meneer Van Meeteren.
Dus in het gesprek dat wij binnenkort hebben kunnen wij
wellicht ook de achtergronden van *uw* wangedrag eens
doornemen. Accoord?

Overigens gaat dit allemaal over terminologie waaraan
u zich bij tijjd en wijle te buiten gaat. Ik verwacht van u
ook een inhoudelijke reactie op mijn kritiek op uw actie.

Erik vdMb