van openheidoverirak naar db.nl naar holistisch knuffelen

Sat Mar 20 14:08:27 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 20, 2004, at 11:55 Europe/Amsterdam, Ellen Vunderink
wrote:

> Erik,

Dag Ellen,

> Mag ik uit deze holistische opmerking afleiden dat je interesse zo
> groot
> is dat je zelfs discussies op het D66 forum volgt?

Ik adviseerde tot een holistische knuffel. Maar dat
betekent natuurlijk niet dat mijn advies ook
holistisch is Ellen. ;-)

Ik neem aan dat je met het D66 forum de discussies
op http://www.d66.nl/d66forum/ bedoelt.
Die heb ik in geen maanden gevolgd, maar ik ben best
bereid me daar weer eens in te verdiepen. Zijn er nog
speciale onderwerpen bij waarvan jij zegt: die moet
je beslist eens lezen?

> Zoveel aandacht, het is te veel. Echt waar.

Nou, dan besteed je er toch wat minder aandacht
aan?

> Zoveel cynisme, je maakt meer kapot dan je lief is.

Ik ben weleens wat sarcastisch, maar cynisch ben ik
zelden. Cynisch vind ik: je medebestuurder beloven
dat de donateurs het laatste woord zullen hebben
over de opheffing van zekere stichting, en vervolgens
deze plechtige belofte aan je collega saboteren door
uit een hoge hoed donateurs te toveren op een wijze
die een deskundige "op zijn zachtst gezegd nogal
cryptisch" noemde.

Ik mag daar graag sarcastische opmerkingen aan wijden.
En dat ik dan door je holistische knuffelbeer voor een
emotioneel autistisch mens wordt uitgemaakt, ach,
ik weet wie het zegt.

(Daar heeft hij trouwens ook lang over gedaan, vind je niet?)

Erik vdMb