Blijf-van-mijn-lijfhuis in Zaanstad is ontruimd

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Wed Mar 17 15:09:10 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Die beperkte mate van politiebescherming is waarschijnlijk een "papieren
tijger". Wat kan de politie doen als er geconstateerd wordt dat er een kwade
echtgenoot van een van de bewoonsters voor de deur staat?
Hooguit controleren op verboden wapenbezit en heel misschien de persoon een
tijdelijk straatverbod opleggen. Dit is slechts een lapmiddel dat maar enkele
uren werkt. Een man zoals de dader in Zaanstad die uit een cultuur komt waar
eerwraak nog steeds bestaat zal blijven proberen totdat hij wraak genomen heeft.
Voor het slachtoffer is het dan al te laat.

Ernst Debets
(Ook uit Zaanstad)