Weg met het paternalisme! (was: Re: Niet Wijken Voor Terreur????)

Herman Beun herman.beun at SKYNET.BE
Wed Mar 17 14:25:43 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:

> Toevoeging: trap iemand in een donkere steeg op de grond, zet
> een laars op z'n keel, hou hem in de houdgreep, en vraag dan
> poeslief: wat wil je, jongen, naar het ziekenhuis? Nog een
> schop? Een biertje? Of wil je dat ik je loslaat? JIJ mag beslissen....
>
> Dit is de Moderne Democraat!!!

Dit dan in tegenstelling tot de moderne sociaal-democraat, die het
slachtoffer hevig bloedend op de grond ziet liggen en dan roept: "Maak
je geen zorgen hoor! Zodra maandagochtend de loketten open zijn dien ik
bij de bevoegde instanties een verzoek in om je te helpen!"

;-)

/Herman

- die daarbij wil opmerken dat het slachtoffer niet vrij in een donkere
steeg liep toen het gebeurde, maar gewond is geraakt toen bemoeizuchtige
buren het bevrijdden van haar extreem gewelddadige echtgenoot,
- die zich ervan bewust is dat analogieen ook weer niet *te* ver moeten
worden doorgedreven...