Weg met het paternalisme! (was: Re: Niet Wijken Voor Terreur????)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Mar 17 13:51:13 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[knip]

> Dan maken we het kleiner; en stel ik voor dat we

*We* houden ons niet bezig met paternalisme, maar *we*
willen wel een referendum voor hen?

> alleen in het betrekkelijk rustige en niet zo stuk
> geschoten deel van Irak waar nu Nederlandse
> troepen zijn gelegerd een referendum houden.

*We* bemoeien ons niet met hun interne aangelegenheden, maar
*we* doen net even of de rest van het land er niet toe doet?

> Dus we gaan de plaatselijke bevolking vragen: wat
> vinden jullie? Moeten we nog even blijven? Of
> zullen we maar naar huis?

*We* vragen jullie (Irakies) tenslotte maar om ons probleem
voor ons op te lossen?

> Ik neem aan dat de bevolking intelligent genoeg
> is om een dergelijke vraag te kunnen beantwoorden,
> en het lijkt me een mooie democratische oplossing
> van dit dilemma.

Grapjas...

> Wil de bevolking dat we blijven, dan heeft Bos
> pech. Wil de bevolking dat we ophoepelen, dan
> hebben Bush en de MP pech.

*We* kunnen ook daar onze verkiezingen houden. :))
Hebben ze evenveel als ons te vertellen.

Ons is nooit gevraagd om daar ongevraagd binnen te vallen.
Ons moet eigenstandig beslissen of we daarin wensen te
persisteren, en zeker geen verstoppertje spelen achter de
rug om van de Irakees.

Henk Elegeert