Acht juni een Al-Qaeda aanslag in Nederland ?

Sun Mar 14 21:29:26 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Louis de Wit <fert6565 at HOTMAIL.COM>
>De groep misdadigers die dit op hun geweten hebben, hebben geprobeerd het
>gematigd europa op scherp te zetten,

 Je bedoelt Bush en zijn christelijke kornuiten, neem ik aan ?

>Neutraal willen zijn , staat vaak synoniem voor de ogen willen sluiten, zo
>ook in dit geval.

 Mensen die reageren zoals jij kiezen emotioneel partij in hun reactie en
 worden daarmee onderdeel van het probleem. Wie problemen wil oplossen (of
 op z'n minst: ze poogt te doorzien), staat boven de problemen. Die kijkt
 waardoor zo'n vreselijke aanslag wordt getriggerd. En dat geweld is
 -helaas- altijd nog een graadje erger. Die tweehonderd doden in Spanje
 wegen toch echt niet op tegen de tienduizenden in Afghanistan en Iraq
 die begaan zijn door het christelijke Westen.

>Wie nu voor of tegen deelname aan de Irak oorlog was, de bomaanslag te zien
>als contraterreur is een wel heel vreemde vorm van een door angst ingegeven
>zelfkasteiding.

 Of deze terroristen angst kennen weet ik niet. Maar ze zijn wel heel erg
 kwaad op ons vanwege onze misdaden tegen hun cultuur en religie, zoveel
 staat wel vast. Die kwaadheid lijkt me zeer authentiek. Ze willen iets
 doen tegen de terreur van het Westen en de vraag luidt dan: is er een
 alternatief voor hun contra-terreur ? Zoja: wat dan ?

 Kortom: volgens mij zit je er volkomen naast. Maar je hebt 1 troost: de
 regering zal zich opstellen op de wijze die jij graag ziet.

 En daarmee worden de problemen alleen maar groter.

 Marc Fluks, Amsterdam