bijna apathisch

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 14 21:13:51 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 20:06 14/03/2004 +0100, fert 6565 wrote:

>Als we al reageren dan geven we het liefst op voorhand mensen in eigen gelederen of van de eigen regering alvast de schuld van eventuele gebeurtenissen. Dit soort laffe gedachtegangen van semi-intellectuele angsthazen zijn zeer afkeurenswaardig.

Louis, een vraag. Als ik stel dat dit kabinet tégen een meerderheid van de bevolking in, zonder heldere argumentatie en zonder casus belli de Amerikanen klakkeloos (in mijn ogen uit opportunisme: Scheffer moest aan de bak) heeft gevolgd in deze op leugens en feitenverdraaiingen gegronde inval en bezetting, en daarmee het willens en wetens het risiko op haat tegen ons land onnodig heeft verhoogd, ben ik dan ook een semi-intellectuele angsthaas?

Als onze burgers, zoals de Spaanse burgers nu doen, op straat gaan roepen: jullie hebben ons voorgelogen, jullie hebben ons belazerd.... zijn die burgers dan ook laf?