[Muijz-Meet] Re: Intimidatiepoging tegen Thomas Schlijper)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Mar 11 01:25:10 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 00:54 11/03/2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Van een zekere Hein van Meeteren.
>Op 27 juni 1999 schreef hij op deze lijst:
>
>"Het wordt Leefbaar Nederland of partijloos, zo te zien.
>Ik kan niet anders, maar wil het jullie wel even eerlijk laten
>weten."
>
>http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind9906&L=d66&P=R17980&I=-3

So what? Ik twijfelde toen even of ik wel lid bleef. dat is alles. Nix overstappen. Ik ben naar de oprichtingsvergadering gegaan van LN en heb gezien wat een ondemocratisch zootje het er was. Daarover heb ik ook bericht. Jezus, het lijkt hier wel de geheime politie. Uw gesnuffel en gemanipuleer met uitspraken is onsmakelijk. Later is over deze twijfel, die ik nket als enige had, verder van gedachten gewisseld en ben, tot ieders tevredenhuid, gewoon lid gebleven. Twee maanden later was ik kandidaat lijsttrekker. Wilt u nog meer weten? Per saldo ben ik dus al die tijd lid geweest van D66. Daar gaat het om. Met even een moment van twijfel. Een twijfel die ik thans opnieuw heb, vooral wegens het rechtse beleid van dit kabinet en de Irak-houding van o.a. D66.

Uit dit bericht:
"Het wordt me door o.a. deze gang van zaken steeds duidelijker: ik ben
lid geworden van een aftakelende club die zijn eigen wortels heeft laten
wegrotten. Verdomme, dat doet me geen goed. Ik hoopte van een bevlogen
en geinspireerde club lid te worden. In VARA's Lagerhuis heb ik een jaar
geleden van Boxtel leren kennen als een open, prettige en vooral
oprechte man. Toen hij me vroeg lid te worden heb ik meteen ja gezegd.
Nu voel ik me bedrogen, niet door hem maar door zijn club. Door de
bewindslieden die gaan voor eigen posities versus hun democratische
geweten. Door het gekonkel, door het zwakke aftocht blazen in de
referendum zaak. Door het laten vallen van Apotheker, die opkwam voor
een visie. Door een fractie die geen bevlogenheid of visie uitstraalt,
maar ambtenarentaal uitslaat en de kool en de geit spaart.

Misschien is die hele godganse partijpolitiek wel één verziekt moeras
(denk ik in mijn sombere buien). Mijn neiging is me van de politiek af
te keren.".

Waarop Greetje Verver:

Bedenk je, blijft lid van D66, ga naar afdelings- en regiovergaderingen
en verbeter de partij van binnenuit. Zo niet dan respecteer ik je
besluit en wens je het allerbeste

Greetje Verver

En later in een gesprek met Raimond Tempe:

> Ergo - een overstap naar Leefbaar Utrecht of zo helpt niets.

Die twijfel heb ik ook. Misschien partijloos worden. Gewoon je eigen koers
varen, en je niet meer bekommeren `of je wel goed ligt in de partij'....Aan
politieke correctheid, ook bínnen een partij, heb ik een hekel.   (ps: ik
ben nog steeds lid van D66, maar voel me steeds minder deel).

[toelichting: het ging toen om een burgemeestersbenoeming in Utrecht. Vanuit het kabinet werd toen, o.a. door D66, de vertrouwenscommissie gepasseerd. Dat stuitte me bijzonder tegen de borst].

Kortom: ik had met een redelijk grote groep andere leden in die periode even de buik vol van het regenteske gedoe van onze partij, toen.
In die context dient deze uitspraak geplaatst te worden. Met baantjesjagerij heeft het niets te maken.