Slecht lezende populisten (OM revisited)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 7 15:43:54 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 10:48 07/03/2004 +0100, Muijz wrote:
>In de statuten stond geen afzonderlijke procedure omschreven voor een herbenoeming.

Moet ik hier alles steeds opnieuw uitleggen. Het bestuur maakt volgens de statuten een schema van aftreden en opvolging.

=>
>BESTUUR
>Artikel 5.
>
>  3.De leden van het bestuur worden in functie benoemd voor een periode van drie jaar. Zij kunnen onbeperkt aansluitend  worden ===herbenoemd=== voor een zelfde periode. ===>Ieder jaar treden een of twee bestuursleden af. Het rooster van aftreden wordt opgemaakt door het bestuur.

Hier lijkt me alles duidelijk te staan. Het rooster van aftreden was een bestuurstaak. De herbenoeming was een bestuursaangelegenheid. Zo gaat dat bij stichtingen. Db.nl had er BEWUST voor gekozen GEEN vereniging te worden, dat was bij meerderheid van stemmen door het oprichtingscomité besloten. Zo lagen de zaken en het is werkelijk van de zotte dat ik steeds uw amateuristische pseudo-juridische suggesties als zoude ik machtsmisbruik hebben gepleegd hier moet pareren (ik kan u ook gewoon negeren, maar ik wil niet "wie zwijgt stemnt toe" laten gelden). U bent de enige van de oude DB.NL partricipanten die hierover doorzeurt. Om met een compaan van u te spreken (jazeker, die uit Delft): hou op met zeiken, Muijzenberg.

>Ik heb uw zienswijze voorgelegd aan juristen, onder andere van de Kamer van Koophandel.
>Alle door mij geraadpleegde juristen zijn van mening dat u in strijd met de statuten heeft
>gehandeld door na het verstrijken van uw termijn aan te blijven als bestuurder.

Begin dan een civiele procedure, en val mij niet lastig op dit D66 forum. Die kamer van Koophandel heeft me notabene geadviseerd in dezen, waar bazelt u over?

>Geenszins. Dat nog slechts een paar honderd zotten op u hebben gestemd, stemt mij
>tot vreugde.

You ain't seen nothing yet.