Slecht lezende populisten (OM revisited)

Muijz muijz at DDS.NL
Sat Mar 6 20:07:48 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 6, 2004, at 18:08 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat mij betreft zet je er veel kracht bij, maar het is geenszins
> *mijn* mijn kopje thee, dat NRG. Wat mij betreft mogen de Oranjes tot
> in eeuwigheid der dagen in hun paleizen verblijven en toespraken
> houden en kinderen baren etc, zolang ze het landsbestuur overlaten aan
> democratische organen.

Dit is weer een fraai staaltje Meeteriaans.
Van Meeteren zwatelt wel, maar heeft geen benul waar hij het over heeft.

Het NRG is een republikeins genootschap. Het is dus voorstander van de
republiek.
Het is echter geen anti-Oranje genootschap.

Overigens zal het zelfs Van Meeteren niet zijn ontgaan dat de Oranjes
invloed
hebben in het landsbestuur. Verder moet nog opgemerkt dat de paleizen
waar de
Oranjes in verblijven geen eigendom zijn van de familie; ze zijn
staatseigendom.

> Als ik érgens een hekel aan heb is het wel het uitslechten van
> persoonlijke vetes op publieke fora.

Dat moet dan een zeer recente bekering zijn geweest.

Erik vdMb