overheid zal vroeg of laat moeten komen met aanpassingen in de wet

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Tue Mar 2 21:54:01 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lezers,

Natuurlijk merk ik zoals wel vaker wanneer dit onderwerp ter sprake komt
,dat er weer onervaren amateur marketinggoeroe's opstaan die denken creatief
te denken en met allereli uiteenlopende marketingachtige oplossingen komen.
Op zich goed bedoeld maar het zijn inderdaad ideetjes
die door knappere koppen inderdaad al jaren eerder bedacht zijn en
uitgewerkt en geprobeerd zijn  Het heeft allemaal weinig met de kern van de
zaak te maken . Met de enorme belangen die er mee gemoeid zijn is natuurlijk
alles allang al gedaan en geprobeerd
Vaak zijn het helaas afleidingsmanouvres, het zijn vaak pogingen om zelf uit
de hete brij te blijven.

Het principe is zo simpel als maar kan, als men niet dwingend hoeft te
betalen voor content (zoals met alle producten in deze wereld) zoals met
dragers
wel het geval is, dan zal men ook logisch bekeken ook alles doen om dan ook
niet te betalen.
Muziek is nog net zo populair als altijd en wordt evenveel geconsumeerd ,
wat daar in generaal voor betaald
word neemt echter nu al 7 jaar achtereen dratisch af

Het lijkt wel of  types ala Henk Elegeert  content behandelen als een soort
"goed doel"  waarvoor makers af en toe eens een gift kunnen krijgen
(Veel mensen hebben gedacht dat met de komst van de moderne communicatie
middelen het eindelijk grotendeels afgelopen was met het betalen voor zaken
die andere bedacht cq gemaakt hebben. Content is mijns inziens eigenlijk het
belangrijkste waar het om gaat in onze wereld , PC's telfoons en spelers
etcetera zijn alleen maar overbrengers cq kruiwagens).

De bewustwording dat er voor het collectieve, netjes gezegd, gratis
consumeren,(lees jatten) een nieuw systeem moet komen zou bij ieder
beschaafd en weldenkend mens moeten opdoemen.
Het fake pionierslachje van Henk Elegeert aan het einde van zjn mail moet
ingeruild worden het besef dat makers recht hebben op een vergoeding voor
het gebruik van hun werken.

mvg, louis de wit

fert 6565 wrote:
> [...]
> dragers. Providers, telecombedrijven, computer industrie
> verdienen goud geld aan content, de makers ervan steeds
> minder en gaat richting 0.  In deze situatie is het toch
> te schandelijk voor woorden dat ADSL aanbieders inmiddels
> openlijk adverteren en reklame maken met op zn minst de
> suggestie dat je dan heerlijk snel de muziek gratis kan
> downloaden. Wie gelooft nog dat dat iets te maken heeft
> met een kopie van je eigen CD'tje of meer van die onzin.
>
> Deze scheefgroei in algemene zin kan en moet een halt toe
> geroepen worden wil er rechtvaardigheid blijven bestaan.

Over welke schreef gegroeide gedachte heb je het nu eigenlijk ?

> Het wordt steeds  moelijker vol te houden dat het nu
> eenmaal het lot is van producenten (alle direct
> betrokkenen, artiesten, auteurs, producers), en dat dat
> een natuurlijk proces is en /of dat het aan de branche
> zelf te wijten is. Door toenemende netwerksnelheden is
> video content ook aan de beurt en zullen hopelijk de
> krachten van de filmindustrie los komen om een volwassen
> lobby op gang te krijgen die zorgt voor verandering.

Men mag hopen dat zich wel zal weten aan te passen aan de
veranderde omstandigeheden.

> Er zijn natuurlijk in onze democratie altijd grote
> meerderheden te vinden die het "consumeren dus betalen"
> principe liefst zou veel mogelijk afdoen als onzin en zo
> weinig mogelijk hun knip willen trekken voor wat in
> principe van een ander is.

Ik ben dat hier nog niet tegengekomen.

> ik referreer naar onderstaand
> bericht:
>
> http://www.webwereld.nl/nieuws/17907.phtml

Ja, en wat is er nu mis mee?

Ik zou zeggen download een muziekje om je gedachten eens te
verzetten. Er wel voor betalen hoor, louis. ;)

Henk Elegeert