Snoeivoorstel

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Jun 30 17:42:14 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wel, Bert en Henk,

als beide heren dit gezegd hebben, steekt daar veel onzin in. Ze zijn dan
wel erg dienstbaar als (cultureel) planbureau-bazen. Terzijde: in de
snoeibrief van Brinkhorst steekt ook wel wat goeds, zoals verlenging van de
arbeidsleeftijd.

1. De VUT is betaald door de vut-ters, was oorspronkelijk zelfs bedoeld
voor de werkgelegenheid voor de jonkies.

2. De staatsschuld is op zich ook niet ongunstig voor jongeren, juist omdat
zij zelf ook zeer profiteren van extra scholing en voorzieningen (in de
opleidingsfase etc.).

3. Dat de oudjes de boventoon voeren in vakbeweging en sociale organisaties
lijkt mij uitstekend! Dit argument keert zich juist tegen de jongeren die
veel te veel hun snavel houden (aldus Schnabel). De jongeren zijn heden
uiterst conservatief zoniet racistisch, zie die rappers-moordliedje tegen
Hirsi Ali. Je kunt een generatie toch niet verwijten dat ze progressief
waren... Trouwens Don en Schnabel zijn zelf ook op die golven boven komen
drijven.

Kortom, als de samenvatting van Bert Bakker klopt - hij was ooit
voorlichter - dan is het praatje van het duo gewoon hetze, zijdelingse
propaganda voor Brinkhorst die daar waarschijnlijk zelf niet op zit te
wachten omdat'ie zo doorprikbaar is.

Als ik Don dit jaar nog eens tegenkom, zal ik hem eens confronteren met
zijn onzin...

hv,u
------