24 juni: vervolg TK-overleg software-octrooien

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jun 27 08:55:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Voor een mp3-versie van de vergadering zie:
>
> http://www.softwarepatenten.be/kamerdebat2
>
> De enige verdediging van de kant van van Gennip tegen de bezwaren m.b.t.
> triviale octrooien is wishful thinking: "de bedoeling is...", "ik ben
> niet deskundig maar ik geloof..." en zo. Een zwaktebod dus.

Absoluut, Bart. ....  En ook nu weer: "...we hoeven niet
bang te zijn voor amerikanse toestanden" !!!

Maar heb je nog amerikaanse toestanden nodig als men er dit
type argumenten (bezweringen) op na houdt?

Ik ben 'banger' voor domme ondoordachte VVD-denken. Het
verklaart ook niet de omwenteling op EZ anders dan 'politiek
aangestuurd'. Je zou een neutralere opstelling mogen
verwachten van een overheidsinstelling!!!

http://www.tweakers.net/nieuws/33038
Tweakers.net - Nieuws [ Minister Brinkhorst blijft voor
softwarepatenten ]

"
Minister Brinkhorst blijft voor softwarepatenten
Door Harm Hilvers - vrijdag 25 juni 2004 - 16:08 - Bron:
WebWereld - Submitter: Kodak - Views: 7.985

Afgelopen donderdagavond is er in de Tweede Kamer
gedebatteerd over de Nederlandse steun voor Europese
softwarepatenten. Uit dat debat is gebleken dat de regering
niet bereid is om terug te komen op de stemming in de
Europese Raad (ER), zo liet minister Brinkhorst van
Economische Zaken weten. Dit is opvallend omdat we dinsdag
nog schreven dat de minister zou overwegen om zijn stem in
te trekken. Half mei stemde Nederland, samen met veel andere
Europese lidstaten, voor een Iers voorstel om
softwarepatenten mogelijk te maken. Hiermee kwamen de
ministers van de lidstaten tegenover het Europees Parlement
te staan dat tegen de patenten had gestemd. Tijdens het
debat gisteravond kregen minister Brinkhorst en zijn
staatssecretaris Van Gennip opnieuw veel kritiek over zich
heen vanuit de Tweede Kamer. Vooral de linkse
oppositiepartijen en de regeringspartij D66 maakten
duidelijk dat ze niets voelen voor de Europese softwarepatenten.

De staatssecretaris bestreed dat men in Europa bang hoeft te
zijn voor Amerikaanse toestanden. De verlening van octrooien
zal strenger geregeld gaan worden dan in de VS gebeurd is en
de vrees dat bedrijven ook voor triviale zaken patent aan
zullen vragen is derhalve ongegrond, aldus Van Gennip. De
minister ging verder in op de procedures voor het aannemen
van Europese richtlijnen. Het voorstel voor Europese
softwarepatenten zal in september teruggaan naar het
Europees Parlement. De ministers en het Parlement zullen er
vervolgens samen uit moeten komen. Brinkhorst herhaalde dat
hij niet op zijn standpunt terug kan en wil komen omdat dat
een verkeerd precedent zou scheppen. Verschillende
kamerleden toonden hiervoor begrip, maar wilden wel dat de
minister tijdens volgende debatten in de ER een ander geluid
laat horen.
"

Tuurlijk kun je terug op een eenmaal ingenomen standpunt.
Zaak is, je moet het WEL willen en je niet willen bedienen
van waardeloze argumentatie. "Een verkeerd precedent
scheppen .... ", wat een gelul !!!!

Daar gaat onze kenniseconomie.... en dat met een D66 (dat is
ie toch wel hè?) minister op EZ !!!!  Onvoorstelbaar.

Of zou:
EU-U.S. DECLARATION ON STRENGTHENING OUR ECONOMIC
PARTNERSHIP - DROMOLAND CASTLE, 26 JUNE 2004:
http://ue.eu.int/uedocs/cms_Data/docs/pressdata/en/er/81248.pdf
EN (original version)

"
3. We are committed to policies producing strong and
sustained economic growth to the mutual benefit of our
citizens and the wider world. Innovation will bring
improvements in productivity and stimulate more growth and
higher levels of prosperity for our countries as well as
other countries that rely on our markets. Innovative
technologies in areas such as information, communication,
hydrogen energy, pharmaceuticals and other health related
products, can provide impetus to our economic partnership.
We will reinforce our commitment to the protection of
intellectual property rights, recognising their fundamental
and growing importance to the creation of innovative
products, services and technologies in our economies.

4. Our economic partnership will also thrive on the success
of current transatlantic initiatives as we work to create a
seamless transatlantic economic partnership.
"

  ... de alloude CDA techniek om de democratie te omzeilen
zijn gebezigd? Je eerst aan andere verplichten om vervolgens

Ook hier overigens weer diezelfde onzin: "We will reinforce

Henk Elegeert