Teletekst: D66 niet in Europarlement

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 11 20:26:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ik kende Sofi ook nog niet echt en een verslag van een dag Sofie door Gerard
Westerlo in Vrij Nederland maakte me ook niet vrolijk (een bezoek aan TNO in
Delft 's ochtends was niet goed georganiseerd en kon geen doorgang vinden,
een discussie 's middags met 8 studenten maakte duidelijk, dat ze als slogan
pro europa hanteerde, maar inhoudelijk europa van allerlei misstanden de
schuld gaf en 's avonds in Utrecht zat ze in een forum met onder meer de
vakverenigingen en daar ging haar bijdrage ten onder in stevige
mannenbroedertaal.

Maar ja, ook voor mij geldt

> Groeten van uw Sophie-stemmer die het uitstekend vindt dat Van Buitenen
> het wel gehaald heeft en de PvdD en de LPF niet,

Ik hoorde overigens vanmiddag nog een collega (toch al gauw schaal 12)
vertellen, dat hij eerst niet wilde stemmen, toen toch weer wel  op de VVD,
maar bij het zien van de naam Jan Mulder op die lijst dacht aan de sidekick
ex voetballer bij Barend en van Dorp en dat hij daar een hekel aan had en
toen toch maar op Van Buitenen heeft gestemd, om zijn onvrede met Europa tot
uitdrukking te brengen.

Zijn we ons stemrecht nog wel waard, zo herhaal ik de vraag van de
verkiezingscontroleurs uit India en Sri lanka?

ook een groet,

Tjerk